30 Temmuz 2006

Israil Out of Lebanon


Dün Art Gallery önünde şu aşağıda fotoğrafı olan polisi tekrar gördüm bu sefer de İsrail'i protesto etmek için toplanan göstericiler için görevlendirilmişti. Vancouver böyle bir yer işte toplasan 2milyon ediyor ama downtown dışında da zaten insan görebileceğin bir yer yok. Ha "suburbdakiler insan değil mi Nihan" diye itirazlarınız haklı tabi ama ben de anlayamıyorum görünen resmiyle hayat bu kadar zorken burdaki avrupa kökenli hariç diğer kanadalılara, nasıl rakamlara bakıldığında refah seviyesi yüksek çıkıyor anlamıyorum. Nitel araştırmaların önemi yine bu gibi durumlarda daha çok anlaşılıyor sanırım. Aslında sırf bu kafa karışıklığım için üniverstiden arkadaşlarım olmasını isterdim yok da değil ama onlar da okula eğlence için giden real hayatın sokakta olduğunu savunan insanlar.

Ben gösteriden habersiz ablamla Robson'da yürüyordum. Atılan sloganları duyunca "yahu benim niye haberim yok bundan acaba" diye yine ingilizceme verdim birtakım yanlış anlaşılmaları. Bir yerden dahil olup yürüyüşe Art gallery'e kadar birlikte devam ettik. Daha çok Türkiyeyle karşılaştırmamı istiyorlar burdaki gösterileri, daha kalabalık olduğu kesin de daha fazlasını söylemeye deneyimlerim yeterli değil diyorum. Onlar da benim gibi anlamakta zorlanıyorlar tabi, Dil Tarih mezunu olup Vancouver'da aktivist olmaya çalışmak da ayrı bir inceleme konusu olsa gerek. Ya da gerçekten de herşey İngilizce için. İnsan elinden geleni yapmakla yükümlü olan bir varlık sonuçta ben de buna inanıyorum.

Tüm bunlar bir yana burda olduğum sürece çok zorlandığım halde özellikle dikkat etmediğim bir konu var : türkçemin kullanımı. Özellikle anlamaya çalışıyorum aslında benim dediğim her türlü aitliğin aslında ne kadar bana ait olduğunu ki dil de bunun en önemli kısımlarından biri. Çok değil belki biraz uğraşsam düzgün Türkçe yazıp konuşabilirim ama zor geliyor ve diğer şekil hakikaten neyi işaret ediyor onu anlamaya çalışıyorum. Yani bu karışıklık sevdiğim bir yol olmasa da merakla anlamaya çalıştım bir yol. Sonuçlarını da paylaşmak niyetindeyim.

Hiç yorum yok:

İzleyiciler